piątek, 13 lutego 2015

Pęczak z grzybami leśnymi

Zwany również kaszotto, ale po prostu nie znoszę tej nazwy. Wg mnie ma ona bardzo ciężki, wręcz negatywny wydźwięk i wolę stosować inne określenia, gdy wykorzystuję w swojej kuchni kaszę przygotowaną w sposób podobny do risotto. Tym razem połączyłam pęczak z grzybami leśnymi, gdyż w zamrażalce znalazłam jeszcze jedną paczuszkę, której żal byłoby nie wykorzystać.  Jednocześnie zachęcam Was do częstszego wykorzystywania pęczaku w swojej kuchni, ponieważ ma sporo właściwości zdrowotnych, m.in. doskonale oczyszcza organizm z toksyn czy obniża poziom cholesterolu. Dawniej kasza ta była chętnie wykorzystywana w kuchni przez nasze babcie, a obecnie jakby poszła w zapomnienie. Wielka szkoda, gdyż można z niej przygotować wiele smacznych, zdrowych i szybkich posiłków.



Składniki na 3 porcje:
1,5 szklanki pęczaku
2 garście mrożonych grzybów leśnych, w sezonie świeżych
1 cebula
3 szklanki bulionu
Sól
Pieprz
olej

Przygotowanie:
  1. Grzyby wyjmij z zamrażalki ok. 30 minut przed przygotowaniem. Cebulę i grzyby pokrój w kostkę. Usmaż na odrobinie oleju. Posól i popieprz.  Wsyp kaszę, chwilę podsmaż, aby ziarna zostały oblepione tłuszczem. Podlej bulionem. Gotuj ok. 25-30 minut do miękkości, co jakiś czas mieszając, aby się nie przypaliło. Gdyby bulion wyparował, podlać nim dodatkowo kaszę.
Smacznego,
Anulla

27 komentarzy:

  1. Lubię kasze i lubię pęczak. A Twoja propozycja w grzybkami... jak najbardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to klasyczne połączenie grzybów z kaszą!! Chętnie bym zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gustuje w takich daniach! Twoje brzmi pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej taki pęczak to bym zjadła! Uwielbiam w takim wydaniu grzyby <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham pęczak jak i grzyby leśne ale muszę przyznać, że takiego zestawienia jeszcze nie próbowałam. JESZCZE :) !

    OdpowiedzUsuń
  6. A mam tą kaszę w szafce i czeka na wykorzystanie, pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pęczak, tylko grzybów nie mam :( Pysznościowo u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wpadam do ciebie i to migiem uwielbiam pęczak i grzyby leśne. Już czuję ich smak

    OdpowiedzUsuń
  9. O a u nas w przygotowaniu do publikacji pęczotto z pieczarkami. Co za niesamowity zbieg okoliczności :) Pyszne danie

    OdpowiedzUsuń
  10. I kto tu mówi że nic nie gotuje. Ma jeszcze mrożone grzyby, więc idę je wyciągnąć i jutro jak przyjadę z Opola wypróbuje Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pęczak to pyszna kasza, połączenie z grzybami znam i bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. smaczny pomysł:) aż mnie naszła ochotą na świeże grzyby, chyba trzeba przeszukać zamrażalkę czy jeszcze coś zostało:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna sprawa, taki pęczak, choć powiadają, że pieczarnki to nie grzyby, to jednak ten składnik bym zmieniła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trochę zmodyfikowałam przepis, ale było bardzo pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. no oczywiście, że bym zjadła! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. pęczak z grzybami jadłam tylko raz i strasznie mi smakował. mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam i kaszę i grzyby więc dla mnie to potrawa idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O matko, za takie danie dałabym się dosłownie pokroić:)!

    OdpowiedzUsuń
  19. Nam też ta nazwa w ogóle się nie podoba :/
    Bo danie wygląda bardzo smakowicie! Kochamy aromat leśnych grzybków :)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)